Forside

Forrige vers                                                                                        Næste vers

Apostlenes Gerninger 25, 16


Den Nye Aftale
Jeg forklarede at det er i strid med romersk retspraksis at udlevere en person før han er blevet konfronteret med dem der anklager ham, og har haft mulighed for at forsvare sig.
1992
Jeg svarede dem, at det ikke er romersk skik at udlevere en, som er anklaget, uden at han har stået ansigt til ansigt med sine anklagere og fået adgang til at forsvare sig mod sigtelsen.
1948
Men jeg svarede dem, at romerne ikke har for skik at prisgive noget menneske, før den anklagede har stået ansigt til ansigt med sine anklagere og haft lejlighed til at forsvare sig imod beskyldningen.
Seidelin
jeg svarede dem, at det ikke var romersk skik at udlevere noget menneske, uden at anklagerne først var blevet konfronteret med sigtede, og denne havde haft lejlighed til forsvar imod sigtelsen.
kjv dk
Til hvem jeg svarede, Det er ikke Romersk skik at udlevere nogen mand til døden, førend at han som er anklaget har anklagerne ansigt til ansigt, og har fået lov til at svare for hamselv angående anklagen som han er anklaget for.
1907
Dem svarede jeg, at Romere ikke have for Skik at prisgive noget Menneske, førend den anklagede har Anklagerne personligt til Stede og får Lejlighed til at forsvare sig imod Beskyldningen.
1819
16. Dem svarede jeg, at det ikke er de Romeres Skik, af Gundst at opoffre noget Menneske til Undergang, førend den Anklagede har Anklagerne personlig tilstede og faaer Leilighed til at forsvare sig imod Beskyldningen..
1647
Hvilcke jeg svarde / Ad det var icke de Romeres seed / ad antvorde noget menniske for gunst skyld til ad omkommis / før end den som anklagis / hafver Anklagerne for sig persoonlig til stede / oc faar rum til / ad forsvare sig for Klagemaalet.
norsk 1930
16 Jeg svarte dem da at det ikke er sedvane hos romerne å utlevere et menneske for å gjøre nogen til lags; men den som klagen gjelder, må først stilles frem for sine anklagere og få adgang til å forsvare sig mot klagemålet.
Bibelen Guds Ord
Jeg svarte dem: Det er ikke skikk blant romerne å overgi noe menneske til henrettelse før den som er anklaget får møte anklagerne ansikt til ansikt og har fått anledning til å forsvare seg mot anklagen imot ham.
King James version
To whom I answered, It is not the manner of the Romans to deliver any man to die, before that he which is accused have the accusers face to face, and have licence to answer for himself concerning the crime laid against him.

svenske vers      


25:13 - 27 AA 433-5   info