Forrige vers Næste vers |
Romerbrevet 5, 16 |
Den Nye Aftale Dommen over det ene menneske der havde syndet, førte altså til straf for hele menneskeheden, mens Guds tilgivelse fører til at mange bliver frikendt for deres overtrædelser. | 1992 Og med gaven forholder det sig ikke som med følgerne af den enes synd; for dommen blev på grund af den ene til fordømmelse, men nådegaven, givet på grund af manges overtrædelser, er blevet til retfærdighed. | 1948 Og med gaven er det anderledes, end da den ene syndede; thi dommen kom på grund af den ene og førte til fordømmelse, men nådegaven kom, da de mange havde forsyndet sig, og førte til retfærdiggørelse. | |
Seidelin Og heller ikke står denne gave i ligefremt forhold til det første menneskes synd. Et menneske fik en dom. Følge: Dom over mennesket. Utallige retsbrud fandt benådning. Følge: Guds retskrav opfyldt. | kjv dk Og ikke som det var gennem en’ der syndede, sådan er gaven: for dommen var gennem en’ til fordømmelse, men den frie gave er af mange overtrædelser til retfærdiggørelse. | ||
1907 Og Gaven er ikke som igennem en enkelt, der syndede; thi Dommen blev ud fra en enkelt til Fordømmelse, men Nådegaven blev ud fra mange Fald til Retfærdiggørelse. | 1819 16. Og det er ikke mig gaven, som med den Ene, der syndede; thi Dommen var, efter det ene Fald, til Fordømmelse, men Naaden er, efter mange Fald, til Retfærdiggjørelse. | 1647 Oc den Gafve er icke / som (det der kom) formedelst den eene som syndede: thi Dommen er kommen af een (synd) til Fordømmelse / Men den Nadis Gafve (hielper) af mange Synder til Retfærdighed. | |
norsk 1930 16 Og ikke er det med gaven således som det blev da én syndet; for dommen blev til fordømmelse for éns skyld, men nådegaven til frifinnelsesdom for mange falls skyld. | Bibelen Guds Ord Og med gaven er det ikke som da den ene syndet. For dommen som kom av den enes fall, førte til fordømmelse. Men nådegaven som kom etter de mange overtredelser, førte til rettferdiggjørelse. | King James version And not as it was by one that sinned, so is the gift: for the judgment was by one to condemnation, but the free gift is of many offences unto justification. |
TM94 5BC 1081; 6BC 1074,1092 info |